söndag 29 juli 2007

The plan

Okey snubben och jag fortsatte att hålla på efter vår första femdagarsromans. Kändes konstigt att snubben helatiden ville hänga med mig, eller rättare sagt kunde hänga med mig så mycket, vi träffades typ tre gånger i veckan. Hon ringde inte så mycket eller hon ringde inte alls, eller så e han jätte bra på att dölja hennes samta?
Så jag börja undra, vart är hon? Pluggar hon eller jobbar hon på annan ort? Eller håller de på att göra slut? Eller har han hittat på att han har en brud för att slippa komittments. Jag börja söka på nätet. Nej jag får upp två namn på samma lägenhet. Hon och han...Hon finns... Så where the hell is she and how is it possible that he can hang out with me this much? Ja ja, det e deras problem inte mitt. Jag fortsätter gärna, han e ju sexig och vi har ju kul!
Tills dagen kom...Jag och snubben stod vid min dörr och sa hej då efter en het helg, det var dags för honom att ta sig hem.
Puss puss i dörren, blink blink, vi hörs! Fnitter.
Jag går tillbaka till min säng och ser att jag just har missat två samtal. Ett hemnummer och ett mobilnummer...Och som alltid inte ringa på nummer man inte känner igen. Jag kollar på nätet. Yes it was she... Jag ringer upp honom, -Din brud har ringt...vi är upptäckta... Hur gick det till? Hon har förmodlingen kollat telefonräkningen och ringt på okända nummer. Bruden e rutinerad... Va? (Jasså så hon e van) Håller du på mycket med otrohet? Ha ha, nä...
Okey, vad händer om hon ringer igen?...Jag säger att vi känner varann sen fem år tillbaka och att vi stötte på varann för ett tag och eftersom du håller på med bygg och sånt så säger jag att du ska hjälpa mig med renoveringstips och sånt därför ringer jag dig och därför har du ringt mig på senaste tiden. Bra den funkar!
Vi måste ha en plan på hur vi ska nå varann...
Hädan efter ringer du till mig från dolt nummer och om jag vill ringa dig buzzar jag din telefon, svara aldrig, ring bara tillbaka. Och vi skickar inga sms till varann. OK it's a deal.
Så jag ställer in mitt nummer på doltnummer.
Bruden ringde aldrig tillbaka och hon har fortfarande inte ringt?

Inga kommentarer: