lördag 28 juli 2007

Emotionell otrohet eller sexuell otrohet?

För ett tag sen stötte jag på en udersökning, om att kvinnor är mer svartsjuka på emotionell otrohet än på sexuell, medan männen tycker precis tvärt om. De tycker det e värre med sexuell otrohet även om det handlar om att man ligger en gång. Det fattar inte jag att snubbar tycker att det e värre med ett ligg än emotionell otrohet.
I emotionell otrohet e man ju fast, man går ju omkring och trånar och trånar, och det har ju definitivt negativa konsekvenser på förhållandet.
Men om man går och ligger med nån så får man ju oftast ett svar.
Och mitt råd till de som hamnat i otrohetens tankebanor har alltid varit get a condom, gå och ligg and get it over with. Får man känslor för ligget så är det bara göra slut. För då älskar man inte den man e tillsammans med. Å ju fortare desto bättre. ( Det är i längden bara bra för båda).
Tråkigt att man måste vara otrogen för att upptäcka det…men thats realety för vissa.
Men det bästa med ligget och den effekt man kan uppnå och det händer i de flesta fallen, i alla fall av det jag sett, de som följt mitt råd, e att den otrogne mår så psykiskt dåligt och ångrar sig så djupt och upptäcker varför just hon e tillsammans med den hon är tillsammans med. Och kärleken blomstrar på nytt i förhållandet. Fast man får bara ligga på ett villkor. Den man har varit otrogen mot får ju absolut inte veta varför förhållandet blomstar igen…det e inte bra. Men om man e en sån som e ärlig och inte kan hålla sin otrohet för sig själv, och tror att det finns risk för att man berättar sitt brott för sin partner så ska man inte vara otrogen…det e bara ego att berätta det. Förövaren får helt enkelt deala med sina egna demoner för sig själv. Och inte blanda in den oskyldiga. Det är taskigt, ego och fult. (Men så länge man vet att man har kontroll över sina demoner så tycker jag att man ska go for ligget).
- Jag menar om det krävs ett ligg för att upptäcka att man älskar sin partner tycker jag att det e värt det. Och det väl faktiskt också värt det om det ska ta slut… Men det e inte fräscht att sätta sitt liggande i system, vart tredje eller fjärde år tycker jag e överkomligt, särskilt om man tror att det kan rädda förhållandet.
Jag tror faktiskt att sexuell otrohet kan va bra för förhållande, men att vara emotionellt otrogen , det kan aldrig leda till något gott, det finns inget ljus i det…det leder bara till bitterhet, assexualitet i förhållandet, surhet, bråk, tjafs, asså bara bara skit.

3 kommentarer:

Förvirrad Make sa...

Hej och tack för din Blogg. Mycket intresant läsning och på många sätt en skön inställning. Jag har en Blogg också fast det är nog mer en motpol.

http://lost-husband.blogspot.com/

Ha det gott och sköt om dig ; )

Ödmjuka hälsningar /förvirrad make

Anonym sa...

There is absolutely no right or wrong solution to
make a website. We have web pages in connection with a definite market and also web-sites in entirely not related products and solutions.
It’s truly up to you which approach you intend
to move. One point though…you suggest Blog writer, so
why do spent cash developing a .org.. I’ve generally considered if
the ended up being essential. A solution could
be amazing!
Have a look at my page - 5130

Anonym sa...

Sound advice out of Amanda. I prefer the particular he earned regarding for an professional in a certain location.

This has previously worked for me personally. I’m currently without a job, nonetheless lifting an affordable quantity of plan perform.

Thank you submitting the interview. Joost has become the greatest on the subject of SEO/Wordpress.
Here is my web-site ... Online Auto Insurance