söndag 12 augusti 2007

Jag bara undrar?

( Detta hände två veckor sen)

Hur kan man vara med någon så pass mycket, fast man inte är kär. Obviouslyt att jag vill va med honom e ju för att jag på ett eller annat sätt e kär i honom...Fast jag bara restrainar mina känslor för honom. Jag menar om han sa att han ville ha mig blev kär i mig eller nåt sånt så skulle jag säkert låta mitt hjärta banka hårdare och intensivare för honom.
Men just nu försöker jag skydda mitt hjärta.
Fast jag vet inte om det går så bra dock. grejjen e den nu har det ju tagit slut mellan honom och hans tjej. I söndags hände detta. Hon ringde mig...till slut efter fyramånader... Jag som hade varit så försiktig med att inte svara på okända nummer utan att kolla upp dem först, klantade till mig lite i söndags, jag råkade svara...i samma ögonblick går det upp för mig att jag svarar på ett nummer som inte är registrerat i min telefon. Så jag säger bara hallå! Och rösten på andra sidan säger mitt namn...kort paus... Mitt dumma jag säger, this is she. Fast å andra sidan kunde jag ju inte sagt nåt annat heller.
Hon förklarar vem hon är, Mitt hjärta bultar ( höll just på att kolla in en sidebooard till mitt hem), andningen stannar till och syret till hjärnan funkar inte,( hon lät söt och oskyldig), ber om ursäkt. Vill ha fram sanningen för att kunna gå vidare. Det skar i mitt hjärta, jag hörde mig själv vara hon en gång för länge sen.
- Han har sagt att ni har varit med varandra en gång. Stämmer det?
Jag kunde knappt säga något, andningen var helt ur funktion. det var mycket jag ville säga. Men jag fick i alla fall fram...
- Jag tycker inte alls du är knäpp som ringer, jag förstår att du undrar, så du behöver inte känna att du gör nåt fel, det e okej. Men ja det stämmer vi har träffats en gång...
- Okey!
-MMM okey!
- Tack, hej då.
- Hej då!
Jobbigt...Jag stod där helt förvirrad och skakig.
Tänk hur hon måste känna!

Inga kommentarer: