måndag 12 november 2007

Utflytten

Han har flyttat ut nu, dragit till en polare, i väntan på att hon ska flytta ut ur deras gemensamma lägenhet. Detta är en info jag fått från honom. Jag vet inte han kanske ångrar sig och gåtr tillbaka till henne.
Det verkar som om hon vill ha tillbaka honom. Till mig säger han att han inte tänker gå tilbaka till henne. Jag frågade honom idag varför är vi inte bara ärliga. Eller huvudsakligen du.

Hans svar - Lika lite som hon vill veta att jag träffat någon annan, lika lite vill jag veta att hon träffar någon annan. Jag skulle föredra att hon ljög för mig än sa sanningen.
Det sved lite till i hjärtat när han sa så, Varför ska han bry sig om hon träffar nån annan och om hon skulle göra det skulle han då få en wake up call och föröska få tillbaka henne? Hmmmm, jo jag kan förstå resonemanget, jag håller nog också med honom...Men...

Igår när hon stod utanför min dörr hade hon skickat massa sms till mig. När jag kollade dem långt senare ( för telefonen låg någon annanstans och vi ville inte ha rörelse i lägenheten medans hon va utanför) så ställde hon bland annat frågan om han bodde hos mig och att hon inte tänkte gå förrän jag öppnat dörren och hon fått veta sanningen. Det tog mig en dag att orka svara på hennes sms. Jag svarade att han inte hade varit hos mig.
Snubben fick som han ville igen. Det var ett planerat sms, där jag även bad om ursäkt för att det dröjt så länge innan hon fick svar eftersom jag hade glömt telefonen hemma och varit borta hos min mamma över helgen. Sms var dumt och ren lögn och hon gick ju såklart inte på det. Det märktes ju på sms som jag fick tillbaka. Det jobbiga är att hon står ju över mig nu, jag känner mig falsk och löjlig som om jag gör allt för hans skull till och med kommer med riktigt billiga lögner. Allting känns så billigt nu, fult och nedskitat. Men jag vill fortfarande vara med honom.
( ursäkta stavning igen, men jag orkar inte)

Inga kommentarer: