onsdag 5 december 2007

Senaste skvallret

Ok jag har lagt virkandet åt sidan for the moment för att skvallra.
Jag och han "disgrace to humanity" har börjat träffas igen. Senaste "dåliga" samtalet om nycklarna var tydligen bara ett "missförstånd"...Okey okey okey...döm mig inte! Jag tar i tu med allt en annan gång. Fick en utskällning av en god vän nån dag sen, han sa men du man kommer ju aldrig ta dig på allvar, du var ju dödligt säker på att du skulle sluta träffa honom, du som sa att dte var så skönt att ha honom ur ditt liv, du som hade fattat varför du träffat den andre mannen när du var i Berlin.
( Det jag sa om den gifte mannen var, jag kommer kalla honom man nr 2
- Jag tror inte på att det kommer bli han och jag. Meningen med vårat möte var ingenting annat än att den övre makten, eller vad det kan vara, det som styr våra öden, den ville påminna mig om att jag kan känna magic med en annan man, och att en annan man kan känna magic för mig...Efter att jag träffat man nr 2 kände jag att I AM LOVIBLE...And I should not settle for less...För the way that man was treating me, thats the way I sould be treated. Och ödet ville säga till mig - There is a man out there for you, this is the second time in your life you really felt magic, and it means you will feel it again, and that time there would not be anything that will be in your way, no girlfriends, no marriage. But This man nr 2 was just a trigger for you to remind you of how you can feel, and more important that a man can feeeeeeeel really strong for you to.) ( jag vet inte varför jag tog det på engelska?
Anyways så återfallet har skett...Vi har träffats två gånger sen dess, och snackar varje dag i telefon. Grejjen e den tiden har gått och mina känslor för man nr 2 har svalnat...Under turne tiden och slutet på deras turne har han inte varit så aktiv på att hålla kontakten...Nån gång har han sms några fina grejjer och jag har tänkt att verkligheten, the regrets och ångesten kankse har hunnit i kapp honom, och vår grej var bara den grejjen som jag beskrev där ovan.

Men så i måndags får jag plötsligt ett sms samtidigt som jag pratade i telefon...Efter 10 minuter kollar jag vad det är och tro det eller ej. Det var Man nr 2...Han fråga vad mitt namn var på Skype.

Fem minuter efter satt vi på Skype. Han var tillbaka i sitt land. Hans fru var borta..och skulle vara det i två dagar. Så nu har jag och han suttit på skype i två dagar... pratat om magiken vi upplevde. Han skickade mig bilder från Berlin, han skickade en bild på mig som han hade ritat Alltså snubben hade ritat av mig...tänk att han har suttit i tyskland och ritat av foton på mig...Och de var så fina. En snubbe har aldrig ritat av mig.

Vi kommer ses snart. Han kommer till sverige med sitt jobb i nästa vecka. Då har vi fem timmar för oss själva, innan han måste dra igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära vän. Du har uppenbarligen problem. Läs gärna boken "hemligheten- från ögonkast till varaktig relation" av Egil Linge och dan josefinsson så kanske du kan få grepp om din egen relationsmodell beroende vad du har med dig för anknytning hemifrån. Jag är helt övertygad om att du förtjänar det allra bästa kärleksmässigt, men att du behöver hjälp att ta reda på dina verkliga innersta behov. Måste vara väldigt bekvänt att som man ha en relation med dig. De får gratis sex- och du är bara ett steg från en hora för dem. Så Tänkt dig för innan åren har gått och du står där ensam kvar- och bitter och går miste om verklig kärlek. För den finns där för dig om du tar tag i dina problem. De gifta männen är bara ett symtom på din dåliga självbild. Jag antar att du är livrädd för att bli lämnad- men låt inte rädsla styra dina handlingar. Och framför allt- föd inte dessa bortskämda män med gratis sex och bekräftelse! Herregud vad du sänker dig själv genom att göra så. Lycka till nu- och köp boken! Och då i terapi, om du inte redan gör det. På www.varaktigrelation.se finns tips på bra terapeuter. Allt gott till dig i ditt nya liv. Mvh Megan