måndag 8 oktober 2007

Reseplaner

Jag kollar direkt kalendern...Hmmmm om jag drar dit kan jag bara dra mellan 12-15 oct...Kollar in några billiga resesidor...Hittar en resa för 3200..Skickar länken till honom, tillsammans med ett litet kärleksbrev om vår lilla kärlesksresa som ska bli av veckan därpå...
På Tisdag natt ringer han mig och håller just på att boka resan..Nåt blir fel...Och jag får ingen bekräftelse till min mail. Så vi bestämmer oss för att jag ringer och kollar med flygbolaget morgonen efter.
Jag gör det och ingen beställning har mottagits i mitt namn. Så jag sms.ar honom, och skriver ett snabbt kort mail med början Hej mi amor... Gör om beställningen.
Sen drar jag till jobbet glad i hågen och drömmer mig bort om hur härligt det ska bli att ligga på en strand med honom och käka gott...
Precis när jag anlänt till jobbet får jag ett samtal av honom...mitt hjärta bankar och jag tänker åhhh han har beställt resan...
- Haj Baby svarar jag...
- Min tjej har läst mailen...Hon vet att du tänker komma.
- Det e inte sant, du skämtar...Jag döör. Fan.
- Jag sa att det var ett skämt...
- Ett skämt...Okey jo vi säger att jag driver med dig...att jag terrar dig, skrämmer dig att jag egentligen är en kaninkokerska... Säg det till henne...Att jag e galen och är efter dig.
- Saken är den hon har koll på mitt kreditkort med, jag kan inte betala från mitt kort.
- Ok...Vi får tänka p saken...Jag måste jobba...Ringer dig sen. Förresten mår du dåligt?

Jag ska ut på inspelning men jag har en klump i magen...Men det finns inte tid att tänka på detta...Plötsligt ringer min telefon. Det är hon.
Jag svarar. Hon frågar mig om jag tänker åka till spanien. I den stunden känner jag att jag inte tänker göra det. Jag lugnar henne och säger att jag sk'mtat med honom. Hon säger att någon har skvallrat att han och jag planerat en resa ihop. Jag säger att det inte är sant. Hon nämner inte mailen, inte jag heller. Hon säger att hon hoppas på att jag inte ljuger. Det hugger i min mage. Hon säger att hon önsar att hon kunde hata mig, men att jag verkar så förstående och sympatisk ( jag vet inte om det är ett trick eller om hon menar det) eller håller hon på och manupilerar mig? Genom att säga att hon i alla fall på nåt konstigt sett litar på mig... Hon lyckas i alla fall med alla trick och medel hon använder för att få mig känna avsmak för vår planerade resa.
Idag tog jag beslutet att inte åka till honom...Det känns skönt. Hon lyckades sätta stopp på vårat kärleksmöte. Jag slipper ljuga.

Inga kommentarer: